FAQ

Opýtajte sa nás na čokoľvek

Najčastejšie otázky

FAQ

Čo je to SSL certifikát a potrebujem ho?

Jedným zo spôsobov, ako zvýšiť bezpečnosť a dôveryhodnosť vašich stránok je zakúpenie SSL certifikátu a prechod na zabezpečený protokol https. Za bezpečný web sa  minulý rok vo veľkom postavil aj Google, ktorý začal takéto weby mierne zvýhodňovať. Otázkou tak ostalo, ako prejsť z http na https s fungujúcim webom.

Čo je to SSL certifikát?

Zjednodušene povedané, sú certifikát, jeho verejný kľúč a certifikačná autorita (CA) použité na vybudovanie vzťahu dôvery medzi koncovým klientom a serverom a zároveň je toto všetko použité na zabezpečenie (zašifrovanie) prenášaných dát po sieti Internet.

Zriadenie SSL spojenie funguje na princípe asymetrickej šifry. Každá z komunikujúcich strán má dvojicu šifrovacích kľúčov - verejný a súkromný. Verejný kľúč je nutné zverejniť a zaistiť jeho správne odovzdanie všetkým, ktorí ho budú chcieť použiť. Ak pomocou tohto kľúča ktokoľvek zašifruje správu, je zabezpečené, že ju bude môcť rozšifrovať len majiteľ použitého verejného kľúča zodpovedajúcim súkromným kľúčom.

Adresy stránok zabezpečených pomocou SSL začínajú https://. Prehliadač tiež zabezpečené stránky označuje ikonkou zámku v stavovej lište. Moderné prehliadače zobrazujú ikonku zámku rovnako v riadku adresy a podfarbujú túto riadku rôznymi farbami - zelená pre plne vyhovujúce, žltá alebo oranžová pre čiastočne vyhovujúce (napr. Vyhovujúce certifikát, ale vydaný pre inú doménu), červená pre nevyhovujúce certifikát.

Aký benefit mi prináša overený SSL certifikát oproti neoverenému?

Bezplatné SSL certifikáty môžu byť a väčšinou aj sú označené v prehliadači ako nedôveryhodné. Výsledkom je výstraha používateľa pred každou návštevou webu, ktorá môže radikálne znížiť jeho návštevnosť a tým ohroziť vaše podnikanie. Takéto certifikáty sú vhodné iba na testovacie účely. Na druhej strane, použitie certifikátu vydaného overenou a dôveryhodnou certifikačnou autoritou garantuje bezproblémové použitie.

Let’s Encrypt certifikáty sú prehliadačmi označované za overené. Použiteľné sú na každom webe, no keďže neposkytujú žiaden stupeň overenia, na kritické projekty s citlivými údajmi sa naozaj ešte stále nehodia. Osobné weby či blogy, firemné stránky a menšie projekty z nich vedia vyťažiť maximum. Ale e-commerce weby a portály ocenia vyšší stupeň ochrany platených SSL certifikátov.

Čo je to responzivita a prečo by som mal mať responzívnu stránku?

Responzívny dizajn je taký dizajn, pri ktorom sa vaša stránka dokáže bez problémov prispôsobiť šírke akejkoľvek obrazovky. Či už sa jedná o monitor notebooku, televíora, alebo mobilu či tabletu.

Responzívny dizajn webstránky je v dnešnom svete smart technológií nevyhnutnou podmienkou kvalitného webu. Aby webstránka fungovala na PC rovnako ako na mobilných telefónoch a tabletoch rôznych rozmerov, musí byť pre tieto zariadenia optimalizovaná.

Od Apríla 2015 Google penalizuje webstránky, ktoré nemajú responzívny dizajn a posúva ich vo vyhľadávaní na nižšie pozície. Dôvod je jednoduchý. Chce poskytovať používateľom čo najlepšie služby. 

Pokiaľ chcete novú stránku, tak rozhodne iba responzívnu. V opačnom prípade sa jedná o vyhodené peniaze. A pokiaľ máte staršiu stránku, ktorá nie je responzívna, tak jej zmenou za zesponzívnu stránku viete zabrániť tomu aby Vás google.com neposúval nižšie vo vyhľadávaní.

Čo potrebujem predtým ako začnete robiť môj web?

Potrebudete mať približnú predstavu toho čo chcete. Pokiaľ máte príklad konkurenčej stránky ktorá je veľmi podobná tomu čo chcete tak si ju spolu prejdeme a tak lepšie pochopíme to čo potrebujete.

Taktiež potrebujete poznať cieľovú skupinu. Potrebujeme vedieť kto si ten web bude pozerať a čo by mal byť jeho cieľom.

Na tieto a podobné otázky si zodpovieme na stretnutí. Pre dohodnutie termínu nám zavolajte na číslo 0903777321 alebo nám napíšte prostredníctvom formulára.

Kde si viem pozrieť vaše referencie?

Naše referencie si viete pozrieť na stránke www.webstranka.sk/referencie

Aký význam má internetvá reklama?

Sme svedkami digitálnej revolúcie a reklama na internete je nevyhnutným nástrojom pre každú spoločnosť, ktorá chce rásť a udržať si svoje miesto na trhu. Reklama na internete vám umožňuje osloviť správnych ľudí vo správnom čase, čo vedie k rýchlemu nárastu zákazníkov, zvýšeniu zisku a zlepšeniu reputácie vašej značky.

Kvalitná reklama na internete môže byť pre váš biznis zásadná. Ak sa snažíte zvýšiť návštevnosť vašej webovej stránky, získať nových klientov alebo zvýšiť predaj, reklama na internete vám môže pomôcť dosiahnuť tieto ciele.

Zatiaľ čo tradičná reklama sa snaží osloviť všetkých, internetová reklama vás môže spojiť s tými správnymi ľuďmi. Vďaka cieľovej segmentácii môžete zvoliť, koho chcete osloviť, a vytvoriť reklamu, ktorá osloví konkrétnu skupinu ľudí na základe ich záujmov, správania alebo dokonca demografických údajov.

A výhody reklamy na internete nekončia len pri cielení na správnych ľudí. Internetová reklama vám umožňuje získať merateľné výsledky, ktoré sú dôležité pre vaše podnikanie. Môžete monitorovať návštevnosť vašej webovej stránky, sledovať konverzie a dokonca získať údaje o zákazníkoch, ktoré môžete využiť pri budovaní svojho podnikania.

Naša digitálna agentúra má skúsenosti v oblasti digitálneho marketingu a vieme, ako zabezpečiť, aby sa vaša reklama dostala k tým správnym ľuďom. Ponúkame širokú škálu digitálnych služieb, od vývoja webových stránok až po PPC reklamu a sociálne médiá.

Čo sú to domény a subdomény?

Doména je názov stránky, ide o symbolický názov, ktorý nahrádza ťažko zapamätateľné číselné označenie serverov. Málokto by si zapamätal adresu vašej stránky, keby ste mu ju povedali vo forme 217.67.31.35, ale keď mu poviete www.webcentrum.sk, tak s tým nebude mať žiaden problém. V skutočnosti každá internetová stránka má fyzickú adresu, takzvanú IP adresu v tvare ako sme uviedli v príklade. Takejto číselnej adrese rozumie každý počítač pripojený na internet a keď ju dostane, vie presne, kde má stránku hľadať. Keď vy zadáte adresu www.webcentrum.sk, tak váš počítač vyžiada pomocou služby DNS u špecializovaných serverov, aby mu povedali akú číselnú IP adresu má stránka www.webcentrum.sk. Ako odpoveď od DNS servera dostane toto císlo a pomocou neho nájde stránku a zobrazí Vám ju.

Jednotlivé úrovne domén sú oddelené bodkou. Posledná časť (sk) sa nazýva doménou prvej úrovne. Predposledná a posledná časť názvu sa nazýva doménou druhej úrovne, v našom príklade je to webcentrum.sk..Takúto doménu Vám vieme zaregistrovať. Po vybavení všetkých formalít vás správca domén vedie ako majiteľa domény vasadomena.sk.

Z uvedeného logicky vyplýva, že to, čo je pred vasadomena.sk je doménou tretej úrovne (napríklad www.nieco.domena.sk). Takáto doména sa nazýva subdoména.

Čo je to webhosting?

Webhosting je balík služieb, ktoré zákazník využíva podľa svojich možností a predstáv:

  • registrácia a údržba internetovej domény
  • virtuálny web server (priestor, kde môžete umiestniť Vašu stránku)
  • virtuálny mail server (vlastné emailové schránky s možnosťou ich nastavenia, presmerovania ... )
  • databázový server ( MySQL server pre ukladanie a spracovanie dát dynamických stránok),
  • ponuka rôznych podporných služieb na uľahčenie práce , ako napríklad prostriedky pre prístup a správu cez webové rozhranie tj. máte k nemu prístup kdekoľvek na svete.

Ako bojovať proti SPAMu?

Pod pojmom spam rozumieme akúkoľvek nevyžiadanú správu šírenú hromadne využitím internetu.
Vo všeobecnosti sa za najtypickejšie formy spamu považujú:

  • Reťazové listy
  • Výzvy k účasti v tzv. pyramídových hrách a návrhy na tzv. multi-level marketing
  • Návody na rýchle zbohatnutie
  • Ponuky programov na zber emailových adries a programov na rozposielanie spamu
  • Ponuky erotických telefonátov a inzeráty pornografických www serverov
  • Ponuky akcií neznámych začínajúcich firiem
  • Ponuky zázračných liekov a liečebných postupov
  • Ponuky nelegálneho softwaru
  • Návrhy na zaslanie malej finančnej čiastky
  • Falošné poplašné správy

Najzákladnejšou vecou pri ochrane proti spamu je utajenie emailovej adresy.Neuvádzajte svoju emailovú adresu na žiadnych fórach, alebo sa nezapisujte do žiadnych diskusných skupín.Ak „darujete“ svoju adresu niektorej zo stránok s pochybným obsahom, v podstate môžete ihneď počítať a prívalom nevyžiadaných mailov.Najlepšie je založiť si ďalší mailový účet práve na tieto účely.

Z takejto schránky len raz za čas vymažete všetok spam a keď Vám tam zašlú nejaký overovací kód prihlásite sa tam a skopírujete ho.Raz za čas sa tam prihlásite a vymažete celý priečinok doručenej pošty.

Čo sa stane, ak nezaplatím predĺženie domény načas?

Centrálni registrátori majú v pravidlách zakomponované sankcie za oneskorené platby. Sankcie sa rôznia podľa koncovky (TLD).Kedy je kritický dátum si stanovíme podľa príkladu. Pokiaľ máte na faktúre napísané:registrácia domena.tld od 27.10.2018 tak kritický dátum je 27.10.2018 a z tohto budeme vychádzať pri všetkých koncovkách. 

domena.SK

“‘.SK“‘ (SK-NIC, a.s. Borská 6, Bratislava, 84104, Slovakia IČO: 35698446)

Deň po kritickom dátume, teda 28.10.2016 o 11:30, prestane SK-NIC doménu generovať do zóny .sk, čo znamená, že doména prestane fungovať. Ak sa zaplatí najneskôr na 14. deň od kritického dátumu, doména sa znova spustí a začne fungovať. Vypnutie aj zapnutie domén trvá 4-24 hodín. Po viac ako 14 dňoch SK-NIC zmaže registrátora a dá doménu do stavu HELD. Tým pádom pôvodný registrátor už doménu nemôže zaplatiť, lebo ju nemá v svojom administračnom systéme a majiteľ musí dodať do SK-NIC tlačivo, ktorým si určí nového registrátora (alebo potvrdí pôvodného registrátora). Pokiaľ tak neurobí, doména po 28 dňoch prejde zo stavu HELD do stavu DELETED a po ďalšom dni sa uvoľní na nové registrácie.Sankciou je v tomto prípade po 14 dňoch vybavovanie papierového dokumentu.

domena.EU

“‘.EU“‘ (EURid vzw, Park Station Woluwelaan 150, Diegem, 1831 Belgium)

Deň po kritickom dátume, teda 28.10.2010, sa doména vypne a je možné ju predľžiť len za zvýšený poplatok ktorý je v cenníku uvádzaný ako Aktivácia do 40 dní po ukončení platnosti. Kým pri väčšine domén je istý čas po vypnutí počas ktorého je možné doménu predľžiť za štandardnú cenu pri tejto koncovke sa platí rovno zvýšená cena. Doménu je možné predľžiť do 40 dní od kritického dátumu a potom je uvoľnená k registrácii ostatným záujemcom. Pokiaľ doménu predlžujete po kritickom dátume a zároveň meníte aj registrátora, poplatok je v cenníku uvádzaný ako Aktivácia do 40 dní po ukončení platnosti so zmenou registrátora

domena.CZ

“‘.CZ“‘ (CZ.NIC, Americká 23, Praha, 120 00, CR IČO: 67985726

)Po kritickom dátume doména prechádza do ochrannej lehoty na 45 dní. Prvých 30 dní funguje a ďalších 15 dní je vypnutá. Po 45 dňoch je uvoľnená k registrácii ostatným záujemcom.

domena.COM .NET .ORG .INFO

“‘.COM .NET“‘ (VeriSign, Inc. Mountain View, California, USA)

“‘.ORG“‘ (Public Interest Registry 1775 Wiehle Avenue, Suite 102A Reston, VA 20190

“‘.INFO“‘ (Afilias Limited Office 110 52 Broomhill Road Tallaght Dublin 24 Ireland)

Doména sa deň po kritickom dátume deaktivuje a prestane fungovať . 14 dní po kritickom dátume je možné doménu obnoviť za štandardný poplatok a doména začne znova fungovať15-60 dní po kritickom dátume sa doméne dostane do stavu Redemption Period, kde jej obnovenie je v cenníku uvedené61-79 dní kritickom dátume nie je doménu možné obnoviť. Po cca 80 dňoch sa doména ponúkne k voľnej registrácii.

domena.DE

“‘.DE“‘ (DENIC eG Wiesenhuettenplatz 26 Frankfurt am Main D-60329 Germany)

Doménu .DE je potrebné predľžiť najneskôr 30 dní pred kritickým dátumom. V našom prípade to znamená 28.10.2016 . Pokiaľ sa doména neobnoví, posledný mesiac síce funguje, ale vlastník ju už nemá ako obnoviť a deň po kritickom dátume je uvoľnená k registrácii ostatným záujemcom.


Všeobecne platí, že naša spoločnosť vystavuje faktúry v predstihu, aby sa stihli odviesť poplatky načas. Pokiaľ nie je faktúra zaplatená do dátumu splatnosti, nemôžeme garantovať udržanie vlastníckeho vzťahu.

Radi vám pomôžeme s vašou webstránkou.

Pôsobíme v tejto oblasti už 24 rokov.

HORE